Vierstroom

Over ons

Inzage in het dossier via Caren Zorgt

Goed om te weten is dat ook uw familieleden en andere contactpersonen het dossier kunnen raadplegen via Caren Zorgt. Maar dat kan alleen als de cliënt daar toestemming voor geeft. Die toegang is ook mogelijk voor hulpverleners zoals de huisarts of fysiotherapeut. Met CarenZorgt kunnen onze cliënten en hun naasten die daarvoor toegang hebben gekregen het dossier inzien, de voortgang van de zorg volgen of vragen stellen aan elkaar of aan de medewerkers van het wijkteam. Via CarenZorgt is ook te zien hoelaat en welke medewerker van Vierstroom Zorg Thuis de zorg komt verlenen.

Bij de start van de zorg krijgt u van ons een brief met informatie over CarenZorgt. Daarin staan ook de inloggegevens. Inloggen kan op  www.carenzorgt.nl

Meest gestelde vragen over CarenZorgt

Wat kan ik zien in CarenZorgt?

Met CarenZorgt krijgt u inzage in het elektronisch zorgdossier dat Vierstroom bijhoudt. U ziet daarin:

  • De afspraken die we met u hebben gemaakt over de zorgverlening.
  • Rapportages over hoe de zorg verloopt.
  • Het tijdstip waarop de medewerkers komen en ook welke medewerker er komt.

Wie kan het zorgdossier in CarenZorgt inzien?

CarenZorgt is een goed beveiligde website. Alleen u heeft toegang. Het is mogelijk dat u anderen toegang geeft tot uw dossier in CarenZorgt door:

  • onze brief aan u met de inloggegevens voor CarenZorgt te delen met uw naasten;
  • anderen via CarenZorgt uit te nodigen om toegang te krijgen tot uw dossier. Dat kan iemand uit uw naaste omgeving zijn, maar ook bijvoorbeeld uw huisarts of fysiotherapeut U bepaalt daarbij zelf per persoon welke informatie zij mogen inzien. U beheert dat zelf of kunt een naaste vragen dit voor u te doen.

Wat kan ik doen met CarenZorgt?

  • Het zorgdossier inzien en de (medische) situatie volgen.
  • U of uw naasten kunnen vragen stellen aan elkaar of aan de medewerkers van het wijkteam.
  • In CarenZorgt zit ook een kalender. Daar kunt u en de mensen die u toegang heeft gegeven tot het dossier afspraken in zetten. Doet uw buurvrouw bijvoorbeeld op woensdag voor u de boodschappen. Dan kan dat in de kalender gezet worden. Of dat uw zus of dochter op maandag komt. Dat kan voor u en de mensen die u helpen praktisch zijn om te weten. Voor elke persoon kunt u aangeven wie wat mag zien in Caren. Want misschien wilt u de buurvrouw alleen de kalender laten zien, en uw dochter of zus toegang geven tot het dossier.

Zien de medewerkers van het wijkteam het direct als ik een vraag aan hen stel via CarenZorgt?

Uw vraag of opmerking komt bij de medewerker(s) van het wijkteam in beeld zodra zij het dossier openen. Dat gebeurt doorgaans alleen tijdens of vlak voor een gepland zorgmoment. Om die reden vragen we u om wanneer uw vraag direct bij de medewerkers terecht moet komen, de vraag niet via CarenZorgt te stellen. U kunt ons dan het beste even bellen. Dat geldt ook als u een volgend zorgmoment wilt afzeggen.

Wat moet ik doen als ik het wachtwoord kwijt ben waarmee ik kan inloggen?

Het is geen probleem om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Dat kan eenvoudig door op het inlogscherm te klikken op ‘wachtwoord vergeten?’. U krijgt dat per mail informatie over hoe u zelf een nieuw wachtwoord aanmaakt. Heeft u andere vragen over het gebruik van CarenZorgt? Gaat u ook dan naar www.Carenzorgt.nl. Onder de knop ‘Hulp’ rechtsboven aan de pagina treft u praktische informatie en instructies aan.