Afvallen door wandelen

Categorie├źn:
Bewegen

Er wordt vaak gedacht dat veel sporten dé manier is om die extra kilo’s te verliezen, maar afvallen hoeft helemaal niet zo moeilijk te zijn. Door bijvoorbeeld al regelmatig te wandelen, valt u af.

Hoe zorgt u ervoor dat u afvalt door wandelen?

1. Zet 10.000 stappen per dag
Dit betekent niet dat u elke dag een stevige wandeling moet maken. U kunt bijvoorbeeld ook lopend boodschappen doen, of tijdens de lunch een wandeling maken.

2. Gebruik alle spieren bij het lopen
Dit doet u door een actieve loophouding aan te nemen: zorg dat u rechtop loopt, uw armen mee laat bewegen, en dat u uw buikspieren aanspant. Ook kunt u gewicht meenemen tijdens het wandelen, zodat u zoveel mogelijk spieren gebruikt. U kunt bijvoorbeeld een zware rugzak meenemen, maar ook gebruikmaken van pols- of enkelgewichten, of van een gewichtsvest.

3. Stel een wandelschema op
Soms wilt u wel wandelen, maar heeft u toch geen tijd of zin. Met een wandelschema plant u van tevoren uw wandelmomenten in, zodat u er al mentaal op voorbereid bent. Om u aan dit wandelschema te houden, is het een idee om het schema te delen met een vriend of vriendin. Zo wordt het ook nog een leuke activiteit om samen te doen.

Verder Lezen?
Heeft u nog geen account, Klik hier
Nog geen lid van Vierstroom? Aanmelden lidmaatschap

Vind direct de informatie die u zoekt

Vind wat u zoekt

Vind direct de informatie die u zoekt

Vind wat u zoekt