Vierstroom

Over ons

Clienttevredenheid

Vierstroom Zorg Thuis  vindt het belangrijk om van u te horen wat u vindt van de zorgverlening. Hoe ervaart u de zorg? Hoe is het contact en hoe is het resultaat? We horen graag wat u ervan vindt. Dat helpt ons om de zorg aan u steeds verder te verbeteren.

U kunt uw ervaringen ook delen via Zorgkaart Nederland.  Hieronder ziet u onze waardering op de Zorgkaart. Daarmee helpt u andere mensen die op zoek zijn naar een zorgorganisatie die het beste bij hen past. U kunt via onderstaande link ook de waarderingen lezen en zelf een waardering plaatsen. Dank alvast!

 

 

 

 

 

Naast de evaluaties organiseren we iedere twee jaar een cliënttevredenheidsonderzoek. Dit onderzoek (CQ-index) wordt uitgevoerd door een onafhankelijk bureau. Het laatste cliënttevredenheidsonderzoek is uitgevoerd in de periode oktober-december 2015. Een willekeurige groep cliënten krijgt daarbij een uitgebreide vragenlijst voorgelegd.
Het cliënttevredenheidsonderzoek geeft onder meer een totaalscore over Vierstroom Zorg Thuis in algemene zin en over de zorgverleners van Vierstroom Zorg Thuis in het bijzonder. Uit het laatste onderzoek kwamen daarbij de volgende gemiddelde scores naar voren:

  • Vierstroom Zorg Thuis werd beoordeeld met een 8,0.
  • De zorgverleners van Vierstroom Zorg Thuis werden met een 8,4 gewaardeerd.

Enkele resultaten uit het CQ-onderzoek 2015:

  1. 97% vertrouwd de zorgverleners
  2. 97% geeft aan dat de zorgverleners vakkundig werken
  3. 94% zegt dat VZT tussen 9-5 uur goed te kunnen bereiken
  4. 82% zegt mee te kunnen beslissen over de inhoud van de zorg (taken en werkzaamheden)
  5. 69% zegt mee te kunnen beslissen over de tijdstippen en dagen
  6. 83% op tijd te horen als een zorgverlener op een ander moment komt

Het verbeteren van de kwaliteit van zorg is een continu punt van aandacht bij Vierstroom Zorg Thuis, waarbij ook de Cliëntenraad nauw betrokken is. De resultaten van de genoemde cliënttevredenheidsonderzoeken helpen ons daarbij.

Vierstroom Hulp Thuis

Vierstroom Hulp Thuis is werkzaam in vele gemeenten. Een keer per jaar of per 2 jaar worden clienten in iedere gemeente gevraagd om mee te werken aan een clienttevredenheidsonderzoek. Dit onderzoek is of uitgezet door de betreffende gemeente of door Vierstroom Hulp Thuis. Alle clienten krijgen de mogelijkheid om deel te nemen aan dit onderzoek. De client waardeert Vierstroom Hulp Thuis gemiddeld over het jaar 2015 met een 8,0.