Vierstroom Magazine

vier str oommagazine 21 Gert Dingemans is verantwoordelijk voor Heil- bron Zorg en als verzekeringsadviseur gespeciali- seerd in zorg- en schadeverzekeringen. Heilbron is adviseur van het zorgcollectief voor leden van Vierstroomen verantwoordelijk voor de kortings- en vergoedingsafspraken. Via de HeilbronAdvieslijnworden jaarlijks zo’n 100.000 mensen tewoord gestaan. “Veel van die gesprek- ken gaan over de keuze van de juiste zorgver- zekeraar”, vertelt Gert. Waar moetenmensen op letten als ze een zorgverzekeringwillen oversluiten? “Aanbiedingen van zorgverzekeraars verschillen in prijs. Dat is het gemakkelijkste te zien. Maar er zitten ook verschillen in de kosten die vergoedworden. De eerste vraag diewij dan ook aanmensen stellen is: wat denkt u nodig te hebben? Als u een 60-jarige vrouwbent, heeft u niks aan een aanvullende kraamzorgverzekering. Maar als u bijvoorbeeld artrose hebt, is het fijn als er een royale tegemoetkoming is in kosten van fysiotherapie.” Budgetpolis Aanwie geen bijzondere kosten denkt temaken, raden de adviseurs vanHeilbron vaak aan omalleen een basisverzekering af te sluiten, met eventueel een kleine aanvulling. “En deze mensenwijzenwe ook op de Budgetpolis. Die heeft een lagere prijs en biedt hetzelfde als de basisverzekering, maar er is wel een beperking in de keuze van degene die een ingreep gaat doen bij planbare zorg. Er zijn afsprakenmet bepaalde ziekenhuizen en zelfstandige behandelcentra. Laat je daar een ingreep doen, dan kost het niks extra. Maar als u naar een andere behandelaar wilt, moet je bijbetalen. De hoogte van die bijbe- taling verschilt per verzekeraar. Ook daar kunnen wij inzicht in geven.” Hoger eigen risico Wie vrijwillig een hoog eigen risico neemt, kan besparen op de premie. “U kunt kiezen voor zo’n hoger vrijwillig eigen risico als u verwacht geenmedische kosten temaken. Maar umoet danwel voldoende buffer hebben omdat eigen risico op te vangen als er toch iets gebeurt. Want uiteindelijk weet u nooit zeker of u kosten gaat maken”, legt Gert uit. Gezinsleden en dubbele verzekering “Heeft u kinderen onder de 18? Zij zijn gratis meeverzekerd, maar kijk dan goed op welke polis u ze meeneemt. Het verstandigste is na- tuurlijk omde kinderenmee te verzekeren op de polis van de partner met de meest uitgebreide dekking”, vertelt Gert. “En check ook altijd of u niet dubbel verzekerd bent. Veel mensen heb- ben een doorlopende reisverzekeringmet een dekking tegenmedische kosten in het buiten- land. Maar als diemedische kosten al meeverze- kerd zijn in uw zorgverzekering, betaalt u twee keer voor hetzelfde.” Zorgtoeslag Leden van Vierstroom kunnen bij Heilbron ook terecht met vragen over de zorgtoeslag, wachtlijstbemiddeling en het zorgplafond. “Wij radenmensen altijd aan om te kijken of ze in aanmerking komen voor zorgtoeslag. Meestal vragen ze dat zelf aan, maar als ze er niet uitkomen, helpen we daarbij. Daarnaast doen we aan wachtlijstbemiddeling. Als ergens een wachtlijst is, blijven we gewoon net zo lang bellen tot er een plekje vrijkomt voor onze klant. Misschien vervelend voor degene aan de andere kant van de lijn, maar wij geven gewoon niet op.” Aan het einde van het jaar kan bij sommige ziekenhuizen en zelfstandige behandelcentra het zorgplafond in zicht komen; dat betekent dat ze hunmaximum aan vergoede behande- lingen hebben gedaan. Als ze dan een ingreep doen, wordt die niet meer vergoed. Het komt in de praktijk gelukkig niet veel voor, maar wij controleren het toch altijd even. Overigens hebben we een exceptioneel jaar achter de rug door corona; ik verwacht eerlijk gezegd dat de verzekeraars wat coulanter zullen zijn. Maar mijn advies is: blijft het vooraf controleren, bijvoorbeeld via ons.” Menselijke maat Alle 100.000 bellers krijgen direct een adviseur aan de lijn. “Bij ons geen keuzemenu of bandje”, vertelt Gert. “Bij ons wordt de telefoon binnen 10 seconden opgenomen, dat houden we streng in de gaten. Ik ben er trots op dat dat in vrijwel alle gevallen ook daadwerkelijk gebeurt. De menselijke stem en de menselijke maat zijn voor ons superbelangrijk. Hiermee maken we het verschil in het digitale tijdperk.” ‘Als ergens een wachtlijst is, blijven we gewoon net zo lang bellen tot er een plekje vrijkomt voor onze klant’ SPECIAAL VOOR LEDEN Een goede keuze maken met de hulp van de Vierstroom Heilbron Advieslijn Gratis Bij de keuze voor een zorgverzekeringmaakt u veel persoonlijke overwegingen, omdat er consequenties kunnenhangen aanuwkeuzes. Uhoeft deze overwegingenniet alleen temaken. Voor leden van Vierstroomzittende adviseurs vandeVierstroomHeilbronAdvieslijn klaar omsamende verschillende mogelijkhedendoor te lopen. Het advies dat u krijgt, is altijdgratis engeheel vrijblijvend. Gratis en vrijblijvend advies? DeVierstroomHeilbronAdvieslijn is bereikbaar opwerkdagen tussen08.30en 17.00uur via telefoonnummer 088 – 12 10 204 (lokaal tarief). leden.vierstroom.nl/zorgverzekering

RkJQdWJsaXNoZXIy NTc0OTk=