Vierstroom

Over ons

Beeldcontact via iPad

Naast bestaande thuiszorg biedt Vierstroom ook aanvullende zorg via de iPad. Dat heet beeldzorg. Hierbij heeft u beeldcontact met uw verzorgende of verpleegkundige. Via de iPad kunt u elkaar zien en met elkaar praten. Dit maakt het mogelijk om meerdere momenten op de dag contact te hebben met uw thuiszorgmedewerker. Het is een praktische aanvulling op de zorg die u ontvangt. Het contact kan tot stand komen op initiatief van u of de verpleegkundige. Het is echter geen alarmeringssysteem! Kijk voor alarmering naar Veilig Thuis.


Waarom beeldcontact?

Bij beeldzorg gaat het om zorg waarvoor de verzorgende of verpleegkundige uit uw wijk niet bij u in huis aanwezig hoeft te zijn. Een aantal voorbeelden:

  • Een controle ‘s ochtends om na te gaan of u de nacht goed doorgekomen bent, bijvoorbeeld als u diabetes heeft en daarbij soms moeilijk wakker wordt.
  • Een gesprek over de vragen en problemen waar u door uw ziekte tegenaan loopt.
  • Meekijken met een handeling waarover u zich nog wat onzeker voelt, bijvoorbeeld het meten van uw bloedsuiker.
  • Herinneren aan het innemen van uw medicijnen en controleren of het de juiste medicatie is.
  • Even contact om te kijken of u klaar bent om naar bed te gaan en bijvoorbeeld niet in uw stoel in slaap bent gevallen.
  • Een evaluatiegesprek over de zorg die u van ons ontvangt.

Mantelzorgers

Ook voor mantelzorgers kan beeldschermzorg een aantrekkelijke optie zijn. Ook zij kunnen contact leggen wanneer zij vragen hebben over de gezondheidssituatie en/of over de zorg die hun naaste ontvangt.


Gratis in bruikleen

Als cliënt van Vierstroom ontvangt u de iPad in bruikleen. Dat is gratis als u over de juiste indicatie voor wijkverpleging beschikt. De wijkverpleegkundige van Vierstroom kan u daarover informeren.

Vierstroom zorgt ervoor dat de juiste software op de iPad staat. En dat deze gebruikt kan worden binnen een veilige omgeving. Heeft u geen indicatie? Dan kunt u beeldschermzorg inkopen.

De iPad kunt u ook privé gebruiken. Bijvoorbeeld voor beeldbellen met familieleden of vrienden. Op de iPad staan ook extra mogelijkheden als spelletjes, nieuws, bingo en gezondheidsinformatie.
Contact via de iPad is meer dan een leuk extraatje. Door beeldbellen kunnen veel cliënten zich beter redden, zonder dat er elke keer iemand over de vloer komt. Gebruik van een iPad is eenvoudig, ook als u nooit met een computer werkt.

Aanvragen

  • Beeldzorg

    beeldcontact via iPad

    • Stel direct uw vraag aan de verpleegkundige
    • Meerdere keren per dag/week contact met verpleegkundige