De Cliëntenraad: denkt, praat en beslist mee

Om de zorg zo goed mogelijk te laten aansluiten bij de wensen en behoeften van onze cliënten, horen we graag wat u belangrijk vindt. Daarom hebben wij een cliëntenraad: een groep betrokken vrijwilligers die namens cliënten meepraat, meedenkt én meebeslist over onderwerpen die ertoe doen. Dit heet medezeggenschap en is wettelijk geregeld in de Wet medezeggenschap cliënten zorginstellingen 2018 (Wmcz 2018).

De Cliëntenraad: denkt, praat en beslist mee

Wat doet de Cliëntenraad

  • Vertegenwoordigt uw stem. De raad brengt gevraagd én ongevraagd advies uit aan het management.
  • Haalt actief ervaringen op. Leden voeren telefonische interviews en doen (op afspraak) huisbezoeken om te horen hoe u de zorg thuis ervaart.
  • Denkt mee over verbeteringen. Op basis van alle gesprekken gaat de raad in overleg met de organisatie en worden afspraken gemaakt om de zorg verder te verbeteren.
  • Volgt landelijke ontwikkelingen. Altijd met het belang van cliënten en mantelzorgers voorop.

Let op: de cliëntenraad behandelt geen individuele klachten. Heeft u een klacht? Dan helpen we u graag via de reguliere klachtenprocedure.

Hoe ervaart u de zorg?

Uw ervaringen zijn onmisbaar. Hoe is het contact? Sluit de zorg aan op uw situatie? En wat is het resultaat? Door dit met ons te delen, helpt u mee om de zorg voor iedereen steeds beter te maken.

Stuur een e-mail naar ccrthuiszorg@fundis.nl of bel 06-28 28 7554.

Jaarverslag 

Benieuwd wat de cliëntenraad het afgelopen jaar heeft gedaan en bereikt?

Bekijk het jaarverslag

Word lid van de Cliëntenraad

Niet óver zorg praten, maar méépraten. Als lid van de cliëntenraad verdiept u zich samen met zeven andere leden in (thuis)zorg, verzamelt u wensen en ervaringen van cliënten en deelt u deze met de directie om de zorg verder te verbeteren.

Wat vragen we van u?

  • Ongeveer 2–3 dagdelen per maand (lezen van stukken, vergaderen, gesprekken met cliënten, bijeenkomsten).

  • 8 vergaderingen per jaar.

  • U kunt denken en oordelen vanuit het cliëntperspectief en bent onafhankelijk, constructief en positief kritisch.

  • Scholing voor nieuwe leden is mogelijk.

 

Interesse?

Stuur een e-mail naar ccrthuiszorg@fundis.nl.

Meld je aan voor de Vierstroom nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws.