Geldzaken

Als je ouder wordt, veranderen je geldzaken ook. Je krijgt te maken met nieuwe financiële keuzes, zoals je pensioen en AOW, het aanpassen van je woonsituatie of het regelen van zorg en hulp. Dat brengt vaak vragen met zich mee: wat zijn de mogelijkheden, waar begin je en wie kan je helpen?

Vierstroom Ledenservice biedt diverse diensten en informatie om je te ondersteunen bij het regelen van je geldzaken. Zo weet je precies wat er financieel mogelijk is en kun je met een gerust gevoel vooruitkijken.

Geldzaken

Verder lezen over geldzaken

Wil je direct meer weten over specifieke onderwerpen? Lees dan verder op onderstaande pagina’s:

Zorgcollectief voor leden

Als je lid bent van Vierstroom dan profiteer je van voordelen op zorgverzekeringen van VGZ, Zilveren Kruis, CZ en Menzis. Via onze partner Alpina kies je zelf welke verzekeraar het beste bij je past. Elke verzekeraar biedt eigen extra’s. Van meer fysiobehandelingen tot extra budget voor gezondheid en welzijn.

Inspiratie

Veel gestelde vragen

Dit kan gebeuren door de maandbekostiging en het onderaannemerschap tussen VZT en verschillende Fundis-bedrijven. Bijvoorbeeld: iemand gaat naar de poli en ontvangt een rekening waarop wijkverpleging staat.
Dit komt doordat ZorgBrug in onderaannemerschap van VZT bepaalde handelingen uitvoert.

We begrijpen dat dit ingewikkeld kan lijken en het is lastig om dit volledig eenvoudig uit te leggen, maar het verklaart waarom er soms declaraties verschijnen terwijl er geen directe wijkverpleging is geleverd.

Wilt u graag thuis blijven wonen, maar heeft u extra ondersteuning nodig vanwege een (tijdelijke) beperking of gezondheidsproblemen? Vierstroom Hulp Thuis staat klaar om u zowel tijdelijk als structureel te ondersteunen. Of het nu gaat om huishoudelijke taken of lichte begeleiding, wij zijn er voor u.

Vraag onze diensten aan via het Wmo-loket van uw gemeente. Komt u niet in aanmerking voor huishoudelijke ondersteuning via de Wmo of Wlz? Kies dan voor Particuliere Huishoudelijke Hulp via Vierstroom Hulp Thuis.

Onze ervaren verzorgenden en verpleegkundigen geven dagelijks invulling aan uw wensen. Met passie, bevlogenheid en respect. En altijd afgestemd op uw persoonlijke wens. Zo kunt u veilig en zelfstandig thuis blijven wonen, met de zekerheid dat u door een professioneel team de juiste zorg ontvangt

Als u een Wlz-indicatie heeft, wordt de zorg betaald door het zorgkantoor. U betaalt over de te leveren zorg een eigen bijdrage die wordt vastgesteld door het CAK. Deze eigen bijdrage is lager als u thuis wilt blijven wonen, dan bij opname in een verpleeghuis. De welzijnsmomenten, het eten en noodzakelijke schoonmaak, maken onderdeel uit van het totaal pakket (hier zijn dus geen extra kosten aan verbonden).

De kosten voor verpleging en verzorging (wijkverpleging) worden vergoed vanuit de basisverzekering van uw zorgverzekeraar. Vierstroom heeft contracten met alle zorgverzekeraars. Daardoor kunt u altijd een beroep doen op de wijkverpleging van Vierstroom, ongeacht bij welke zorgverzekeraar u verzekerd bent. Onze diensten zijn voor u dus kosteloos. U betaalt ook geen eigen bijdrage. Onze wijkverpleegkundige kan u hierover informeren. Zij stelt op basis van uw situatie uw indicatie op. Ook als u een zorgzwaartepakket heeft vanuit de Wet langdurige zorg (Wlz), kunt u verpleging en verzorging thuis van Vierstroom ontvangen. U betaalt dan een inkomensafhankelijke eigen bijdrage. Onze wijkverpleegkundige informeert u hier graag over.

Wilt u thuiszorg ontvangen? Voor verpleegkundige zorg heeft u een indicatie voor wijkverpleging nodig. De wijkverpleegkundige kan vrijblijvend bij u langskomen om uw situatie te bespreken. Een afspraak is gratis en een verwijsbrief is niet nodig.

Klik hieronder op de link ‘Zorg aan huis aanvragen’, vul het formulier in en dan nemen we contact met u op. U kunt ook:

  • Telefonisch contact opnemen met de Zorgcentrale (in kantoortijden 8:30 – 17:00):  088 – 0444 888
  • Een e-mail sturen naar info@vierstroomzorgthuis.nl

Voor het afzeggen of verzetten van de afspraak met de huishoudelijke hulp neemt u contact op met Hulp Thuis. Dat kan via telefoonnummer 088 – 400 3200.

Dit kunt u doorgeven aan de medewerkers die bij u langs komen, of via mail of telefoon aan het betreffende team:

Team Zoetermeer, team.zoetermeer@vierstroomverpleegthuis.nl, 088 – 426 2176

Team Rijn&Gouwe, team.rijnengouwe@vierstroomverpleegthuis.nl, 088 – 426 2169

Team Gouda, team.gouda@vierstroomverpleegthuis.nl, 088 – 426 2179

Team Krimpenerwaard, team.krimpenerwaard@vierstroomverpleegthuis.nl, 088 – 426 2175

Team Woerden, team.woerden@vierstroomverpleegthuis.nl, 088 – 426 2174

Team Oss , team.oss@vierstroomverpleegthuis.nl, 088 – 426 2170

Team Haaglanden, team.haaglanden@vierstroomverpleegthuis.nl, 088 – 426 2177

Bent u op het afgesproken tijdstip verhinderd of wilt u een zorgmoment afzeggen of verzetten? Geeft u dit dan zo snel mogelijk door zodat de planning kan worden aangepast. Bel hiervoor van maandag tot en met vrijdag van 07.30-17.00 uur naar uw wijkteam of naar 088 – 0444 888. U krijgt dan een zorgcentralist aan de telefoon, zij staan in direct contact met het wijkteam en geven uw bericht door.

U helpt ons door geen wijzigingen aan te laten brengen in de geplande zorgtijden door uw afspraken voor bijvoorbeeld dokter, tandarts, fysiotherapeut of ziekenhuis buiten de geplande zorgtijd te maken. Annuleer alleen als het echt niet anders kan. Het rooster kunnen wij 24 uur voor de afspraak nog aanpassen. Meldt u zich daarna af, dan zijn wij helaas genoodzaakt om kosten in rekening te brengen. Dit gebeurt ook als u niet aanwezig bent op het afgesproken tijdstip.

De exacte zorgtijd kun je vinden in de planning van het specifieke wijkteam. De tijden zijn (onder voorbehoud) 24 uur van tevoren zichtbaar in Carenzorg, waar iedere bestaande cliënt toegang toe heeft.
Houd er rekening mee dat de getoonde tijd ongeveer 30 minuten eerder of later kan zijn.

Vragen over de planning beantwoorden we zoveel mogelijk tussen 7.30 en 17.00 uur. Buiten kantoortijden worden planningsvragen meestal niet opgepakt, wat je ook te horen krijgt als je ons belt.

Alphen aan den Rijn Bodegraven-Reeuwijk Capelle aan den IJssel
Den Haag Gouda Houten
IJsselstein Krimpen aan den IJssel Krimpenerwaard
Lansingerland Lopik Montfoort
Nieuwegein Oudewater Pijnacker-Nootdorp
Ronde Venen Stichtse Vecht Vijfheerenlanden
Waddinxveen Woerden Zoetermeer
Zuidplas

Bij Vierstroom werken we alleen maar met gescreende medewerkers die in het bezit zijn van een VOG (verklaring omtrent gedrag). Zo komt er altijd een betrouwbare en integere professional over de vloer.

Word nu lid van Vierstroom en krijg de eerste 3 maanden gratis!

Voor slechts €28,50 per jaar profiteert jouw hele huishouden van talloze voordelen:

  • Persoonlijk advies bij al je (zorg)vragen
  • Korting op personenalarmering en diverse services aan huis
  • Gratis loophulpmiddelen te leen
  • Korting op uitjes, cursussen en handige producten
  • 2x per jaar het Vierstroom Magazine

En meer!

Word nu lid

Ledenadvieslijn

Voor al je hulp- en zorgvragen, als je wegwijs wilt worden in het aanbod van Vierstroom, behoefte hebt aan een luisterend oor of voor vragen hebt over het lidmaatschap.

Bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 12.00 uur.

Lees meer

phone 088 – 0900 400
email ledenservice@vierstroom.nl
place Postbus 571, 2800 AN Gouda

Meld je aan voor de Vierstroom nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws.