Dit kan gebeuren door de maandbekostiging en het onderaannemerschap tussen VZT en verschillende Fundis-bedrijven. Bijvoorbeeld: iemand gaat naar de poli en ontvangt een rekening waarop wijkverpleging staat.
Dit komt doordat ZorgBrug in onderaannemerschap van VZT bepaalde handelingen uitvoert.
We begrijpen dat dit ingewikkeld kan lijken en het is lastig om dit volledig eenvoudig uit te leggen, maar het verklaart waarom er soms declaraties verschijnen terwijl er geen directe wijkverpleging is geleverd.
De kosten voor verpleging en verzorging (wijkverpleging) worden vergoed vanuit de basisverzekering van uw zorgverzekeraar. Vierstroom heeft contracten met alle zorgverzekeraars. Daardoor kunt u altijd een beroep doen op de wijkverpleging van Vierstroom, ongeacht bij welke zorgverzekeraar u verzekerd bent. Onze diensten zijn voor u dus kosteloos. U betaalt ook geen eigen bijdrage. Onze wijkverpleegkundige kan u hierover informeren. Zij stelt op basis van uw situatie uw indicatie op. Ook als u een zorgzwaartepakket heeft vanuit de Wet langdurige zorg (Wlz), kunt u verpleging en verzorging thuis van Vierstroom ontvangen. U betaalt dan een inkomensafhankelijke eigen bijdrage. Onze wijkverpleegkundige informeert u hier graag over.
Wilt u thuiszorg ontvangen? Voor verpleegkundige zorg heeft u een indicatie voor wijkverpleging nodig. De wijkverpleegkundige kan vrijblijvend bij u langskomen om uw situatie te bespreken. Een afspraak is gratis en een verwijsbrief is niet nodig.
Klik hieronder op de link ‘Zorg aan huis aanvragen’, vul het formulier in en dan nemen we contact met u op. U kunt ook:
- Telefonisch contact opnemen met de Zorgcentrale (in kantoortijden 8:30 – 17:00): 088 – 0444 888
- Een e-mail sturen naar info@vierstroomzorgthuis.nl
Bent u op het afgesproken tijdstip verhinderd of wilt u een zorgmoment afzeggen of verzetten? Geeft u dit dan zo snel mogelijk door zodat de planning kan worden aangepast. Bel hiervoor van maandag tot en met vrijdag van 07.30-17.00 uur naar uw wijkteam of naar 088 – 0444 888. U krijgt dan een zorgcentralist aan de telefoon, zij staan in direct contact met het wijkteam en geven uw bericht door.
U helpt ons door geen wijzigingen aan te laten brengen in de geplande zorgtijden door uw afspraken voor bijvoorbeeld dokter, tandarts, fysiotherapeut of ziekenhuis buiten de geplande zorgtijd te maken. Annuleer alleen als het echt niet anders kan. Het rooster kunnen wij 24 uur voor de afspraak nog aanpassen. Meldt u zich daarna af, dan zijn wij helaas genoodzaakt om kosten in rekening te brengen. Dit gebeurt ook als u niet aanwezig bent op het afgesproken tijdstip.
De exacte zorgtijd kun je vinden in de planning van het specifieke wijkteam. De tijden zijn (onder voorbehoud) 24 uur van tevoren zichtbaar in Carenzorg, waar iedere bestaande cliënt toegang toe heeft.
Houd er rekening mee dat de getoonde tijd ongeveer 30 minuten eerder of later kan zijn.
Vragen over de planning beantwoorden we zoveel mogelijk tussen 7.30 en 17.00 uur. Buiten kantoortijden worden planningsvragen meestal niet opgepakt, wat je ook te horen krijgt als je ons belt.