De Cliëntenraad

Denkt, praat en beslist mee

Om ervoor te zorgen dat de zorg zoveel mogelijk aansluit bij de wensen en behoeften van onze cliënten, horen we graag van u wat u belangrijk vindt. Daarom hebben wij een cliëntenraad. Deze raad bestaat uit vrijwilligers, die namens de cliënten, meepraten, meedenken maar ook meebeslissen over onderwerpen die belangrijk zijn. Dit heet medezeggenschap en is wettelijk geregeld in de Wet medezeggenschap cliënten zorginstellingen (WMCZ 2018.)


Contact

Wilt u contact met de cliëntenraad voor nadere informatie? Of heeft u zelf interesse cliëntenraadslid te worden. Neem dan gerust contact met ons op. U kunt een e-mail sturen naar de centrale cliëntenraad voor de thuiszorg. ccrthuiszorg@fundis.nl. Bellen kan ook via telefoonnummer 06-28 28 7554.

De leden van de Cliëntenraad

Hoe ervaart u de zorg?

De cliëntenraad vindt het belangrijk om van u te horen wat u vindt van de zorgverlening. Hoe ervaart u de zorg? Hoe is het contact en hoe is het resultaat? Dat helpt ons om de zorg aan u steeds verder te verbeteren.


Gevraagd en ongevraagd advies

De cliëntenraad brengt gevraagd, maar ook ongevraagd advies uit aan het management. Om goed contact te hebben met cliënten zijn er telefonische interviews en doet de cliëntenraad huisbezoeken, waarbij cliënten worden gevraagd naar hun ervaringen en wensen op het gebied van zorg en hulp thuis. Ieder jaar leveren deze telefonische interviews en huisbezoeken weer veel waardevolle informatie op. Op basis hiervan gaan de cliëntenraadsleden in gesprek met het management en maken ze afspraken over de manier waarop verbetering kan worden bereikt. De cliëntenraad volgt ook nauwgezet de landelijke ontwikkelingen en houdt daarbij altijd het belang van de cliënten en hun mantelzorgers in het oog. Het gaat dus niet om individuele klachten of opmerkingen.

Bekijk voor meer informatie ook het jaarverslag van de Cliëntenraad. 

De centrale cliëntenraad Thuiszorg zoekt een nieuw lid

Niet óver zorg praten, maar méépraten. Samen met zeven andere leden verdiept u zich in de gezondheidszorg en thuiszorg. De cliëntenraad verzamelt wensen en ervaringen van cliënten en deelt deze met de directie voor betere zorgverlening.


De cliëntenraad vergadert acht keer per jaar en leden besteden twee tot drie dagdelen per maand aan activiteiten. Dit omvat het lezen van stukken, vergaderingen, gesprekken met cliënten en deelname aan bijeenkomsten. Scholing voor nieuwe leden is mogelijk.


Wij zoeken iemand die vanuit het cliëntperspectief kan denken en een onafhankelijk oordeel kan vormen. Een constructieve en positief kritische houding is kenmerkend voor de cliëntenraad Thuiszorg. Herkent u zich hierin? Dan zoeken wij u!


Interesse?
Stuur dan voor 23 augustus een email naar ccrthuiszorg@fundis.nl.